Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

weg uit nederland

  • Weg uit Nederland

    Wij willen weg uit Nederland.

    Wij zijn een gezin met 4 kinderen uit gelderland, die ergens anders een NIEUW begin willen maken.

    Wij hebben vaak gedacht om ergens een camping over te nemen, maar daar ontbreken ons de finncieen voor.

    Wij zoeken een nieuwe start een fris begin.

    Onze kinderen zullen een eventuele verhuizeng naar het buiten land nu nog kunnen verwerken, maar als ze wat groter worden, zal dat lasiger zijn ivm school en vriend(inn)(en)

    Wat zoeken wij ??

    Gewoon een kans om ergens samen met ons gezin iets te starten.

    Ik (man) heb ruime horeca ervaring (opl.kok) en jaren op campings gewerkt.

    Bedrijfsleider en kok geweest in een restaurant en ooit een eigen zaak gerund op mijn 18e. Heb geen 9 tot 5 mentaliteit.

    Mijn vrouw werkt al jren als moeder en houd het gezin draaiende.

    ook zij heeft jaren gewerkt als productie medewerkster en als ik zike was maakter het haar niet uit welk werk ze aan nam.

    Van komkommers plukken tot schoonmaken behangen timmeren kortom een handige vrouw (al zeg ik het zelf)

    Ons oudste kind is 11 en de jongste word bijna 2 jaar.

    Wij hebben gezonde kinderen vol energie die van aanpakken weten en nog nooit bij de pakken neer zijn gaan zitten als we eens een tegenslag hadden.

    (Lijkt wel of ik mezelf nu verkoop)

    Maar goed we zoeken ons dus suf naar mogelijk heden om weg te kunnen gaan uit dit land.

    Om ergens anders een mooie nieuwe start te maken.

    Kennis en ervaringen zijn ruim schoots aanwezig en de energie is groots.

    Waarom weg uit nederland en niet hier iets beginnen ??

    Gewoon weg omdat wij voor onszelf hier GEEN kansen zien.

    En er ons geen kansen geboden worden.

    Dingen waar we zelf aan gedacht hebben zijn o.a. het runnen van een camping een hotel een herberg of een kledingzaak (voor kinderen)

    Ook hebben wij nagedacht over andere mensen gaan helpen in het buitenland.

    Zolang wij zelf het gevoel en het idee hebben dat hetgeen waar wij voor kiezen, leuk is en goed en andere een plezier kan geven, zijn wij bereid om naar alle aanbiedingen te kijken.

    Of het op deze site de juiste plek is om zoiets te plaatsen weten wij ook niet, maar het is voor ons alvast een begin…

    Groetjes van ons

  • IKDOE

    Hallo mensen,

    Zijn jullie benieuwd naar welke activiteiten en evenementen er in Nederland zijn elke dag?

    Kijk nu op :

    http://www.ikdoe.nl/in/ref/142

    het geeft je totale overzicht van alle

    activiteiten en evenementen in Nederland.

    onder anderen:

    Nightlife/party (discotheken, festivals)

    Concerten

    Sport

    Shoppen

    Daten

    Bioscoop

    etc.

    Zo hoef jij je nooit te vervelen!

    Wordt lid en blijf op de hoogte van de nieuwste en leukste activiteiten in JOUW omgeving.

  • Han

    Weg uit Nederland……..ik snak er ook naar om weg te gaan, weg uit dit land waar waar eigelijk alles goed geregeld is. Maar juist daarom moet je mee in de molen van werken / stressen / formulieren / pocedures etc.

    Waarom wil je een nieuw begin ergens anders ? Je oudste kind is 11jr en gaat zo naar het voortgezet onderwijs, een cruciale leeftijd en wat mij betreft geen ideaal moment om totaal iets nieuws te beginnen. Je kind gaat de pubertijd in en heeft een stabiele thuisbasis nodig. Ik bespeur een roep om verandering, een andere koers maar dat zou ook hier moeten kunnen. Probeer eerst hier financiele ruimte te creeren om op een ander tijdstip een camping of klein hotelletje in het buitenland over te nemen. Probeer er wel achter te komen wat je wil en maak dan een plan wat in jullie ogen uitvoerbaar zou moeten zijn.

    succes met het vinden van jullie weg naar een nieuw begin.

  • inge

    hallo,voor degene die dit leest,

    ik wil graag een nieuw en ander bestaan gaan opbouwen,maar dan wel ergens anders dan in nederland.

    ik ben bereid van allerlei werkzaamheden ervoor te gaan verrichten,dus heeft iemand nog een kans en plek voor mij,dan hoor ik het graag en ben dan ook bereid om al mijn kunnen enz.. kenbaar te maken,

    met vriendelijke groet,inge

  • Jan

    Boh we willen hetzelfde en ongeveer dezelfde problemen.

    ben het hier zo zat met deze bureaucratie enzo.

    en ben al jaren niet meer trots dat ik nederlander ben. van mij mag dit land onderlopen. :))

  • michel

    hallow,

    wij gezin midden dertig,kids(7,9),grote waakhond,goed verzorgt,niveau,harde werkers oprecht en eerlijk,doorzetters zeker en vooral spontaan en gezellig!gaan immigreren naar zuid frankrijk volgende maand!we zijn het luxe drukke gedoe hier zat…lekker door die frisse berglucht wandelen is meer ‘ons’..voelen we steeds weer!

    we zijn goed voorbereid,al jaartjes eigenlijk,en weten dan ook dat je het beste aldaar

    een woning en werk kunt zoeken maar het leek ons leuk om en andere te helpen/leren kennen..en tegelijk even te proeven van de desbetreffende omgeving!

    "hij is onderhoudsschilder/klusjesman..en werkt al tijdje voor zichzelf,maar kan zeker meer..tuin,horeca,beheer,

    "zij is verzorgende van beroep,maar idem kan ook meer zoals de franse taal,

    horeca,beheer,

    onze kids'..lief,rustig,maar wel lekker kids:)jongetje en meisje(jongste)

    Ook deinsen wij niet terug betreffende voorstellen voor een eigen onderneming!!

    huurkoop is dan een optie,of het overnemen/runnen met vergoeding van overnachten en gebruik van de faciliteiten..prima..moeten we uit komen??

    heeft u iets waarvan u denkt hey dat is iets schroom niet om te mailen!!

    nojoke@live.nl serieuze reactie's graag!!

    p.s. iemand die mee zou willen rijden..begin augustus..liefst met rijbewijs…

    we hebben nog plek over:)..eveneens als spulletjes..mail gerust als u iets wil

    laten bezorgen we komen waarschijnlijk in de buurt???meenemen is geen moeite!

    “vol is vol”…

    met.vr.gr.leukstel

  • Mohamed

    Beste Mensen

    IK typte weg uit nederland en kwam zodoende op je omroep. Ik heb de zelfde behoefte en heb ook 4 kinderen, helaas willen die niet weg. Ik wil in marokko op een mooi stuk land wat gaan doen, gewoon iets uit het niets wat opbouwen. je oproep sprak me aan, wil graag jullie verder leren kennen. Mail me maar

    groetjes Mohamed

  • mischa

    hallo, georgie lijkt mij wel wat voor jullie… ik kom zelf uit georgie en oover 2 jaar ga ik weer terug. als een nederlander kan je daar goed verdienen en volgens mij er zijn al 35 nl bedrijven in georgie. grond is goedkoop (wel mooi). eten is goedkoop(wel lekker). mensen zijn vriendelijk, georgische prezident heeft nederlandse vrouw. wat wil je meer…

  • Wim

    Hallo Gezin met 4 kinderen,

    Ik ben jullie bericht al meer dan eens tegengekomen.

    Steeds kwam ik weer terug op deze site en las je bericht weer opnieuw.

    Ik ben erg nieuwgierig wat er van jullie plannen tercht is gekomen.